Naše čerstvé recenze jsou protkávány pověstnou Červenou nití smutku. A čiší z nich i nostalgický povzdech nad soumrakem VIDEOKAMER. Ale protože nohavice se nemají vyhrnovat, když brod je ještě daleko, neházíme pomyslnou flintu do žita...
Minská 37, Brno 616 00
Tel.: 541 218 591 a 601 331 994
E-mail: info@videokamery.cz
Po - Pá: 10:00-17:00
Re: playback videoklipu kapely
nechám si poradit, s tou synchronizací nemám zkušenosti - ten záblesk do objektivů kamer mi měl zajistit "oslepení" čipu kamery a totálně "bílé" pole na které bych to nasadil. ještě jseme to nestihl, mám nové PC 4jádro s 1GB paměti ,ale bohužel s nainstalovanou Vistou od výrobce takže se mi to ještě nějak nedaří odladit a stáhnout pro vistu aktualizace - dokonce přemýšlím na odinstalováním a instalací Win Pro , které jsme původně pořídili s minulým PC. ještě jednou díky za rady a pomoc.
Re: playback videoklipu kapely
I při točení na kamery různých značek a typů nedochází k rozjetí synchronizace do 1 hodiny (pásky jsou na 1 hodinu - pak kameru stejně zastavíte a synchronizujete znovu). Blesk do objektivu je nesmysl - stačí mít již rozmístěné kamery a scénu jednou blesknout - často to místo vás udělá nějaký divám během natáčení (ne vážná hudba). Sesynchronizovat stopy můžete klidně uprostřed záznamu - je to úplně jedno, na časové ose se vám posouvá celá stopa. Synchronizaci provedete nejsnadněji pomocí picture-in-picture.
Re: playback videoklipu kapely
on to myslí Eda tak, že i na tom jednom, v kuse natáčeném záběru, se můžou ty kamery oproti sobě rozjet. Moje zkušenost je ale taková že při natáčení 80 minut v kuse na čtyři kamery (dvě JVC a dvě SONY - každá jiný model) se to znatelně nerozjede. Příklad z počítačové praxe: máme v práci server který neměl synchronizované hodiny (tj. nebyl seřizován podle časového normálu) asi tak 4 roky - po těch 4 letech byly hodiny popředu o 4 minuty - když se to přepočítá na odchylku která vznikne za 1 hodinu tak vyjde že to je něco kolem 7 tisícin vteřiny - pokud by v kameře byly řídící hodiny se stejnou (ne)přesností, tak se ta kamera rozjede o jeden půlsnímek oproti ideálnímu stroji až za 3 hodiny.
Re: playback videoklipu kapely
však proto Edo, budou natáčet vše na jeden záběr a všemi kamerami, aby sladili kompozici ručně (proto ten zvukový s obrazový impuls) a ne dle času, právě kvůli rozdílnému tikání .-)))
Re: playback videoklipu kapely
Seně se bude čas videa z různých kamer bez synchronizace času-tedy impulzů pro čas z jediného krystalu(!), rozcházet, neb v každé kameře tiká jiný krystal, jako výchozí frekvence pro čas i pro vzorkování obrazu a zvuku.
Re: playback videoklipu kapely
Vegas to bez problémů zvládá několik video a audio stop.. mám osobně vyzkoušený projekt s 30video a cca 20audio stopami a bez problémů .-))
Re: playback videoklipu kapely
díky všem za názory - sjedeme to na všechny kamery bez vypínání tak, že si všechny zapneme, dame všechny dohromady a odpálíme do objektivu blesk z foáku , vydá to zvuk a osvítí políčko - doufám , že to vyjde. Jen se bojím, jak se na to bude tvářit PC - máme sice SW Vegas,ale několik zvukových i obrazových stop + hlavní zvuk z externího CD ze studia , to bude asi mazec. ještě jednou díky. co bych si počal ...
Re: playback videoklipu kapely
infra dálkový ovladač od kamery SONY HVR-Z1 má tlačítko označené TC RESET a na tento pokyn mi reaguje i kamera HVR-A1 (ta takovýto ovladač nemá) - pak jedou obě kamery od nuly. V kamerách musí být zapnutý režim volně běžícího časového kódu. Z praxe ale musím říct že mi to nikdy nesedělo přesně, nicméně jsem podrobněji nezkoumal čím to je a synchronizoval jsem převážně podle zvukových stop.
Re: playback videoklipu kapely
jo..to propojení kamer je různé drátem, bezdrátově... technika je různá... je jedno čím povedeš signál...
Re: playback videoklipu kapely
for Brucholet.. ten impuls atd. to frčí v profi sféře atd (ano, je to něco jako, teď je čas nula a kamery točí podle toho)... kamery a vybavení v řáde miliónů, na to zapomeňte... nejlépe to napsal Zapo .-)))
Re: playback videoklipu kapely
Vzhledem k tomu, že používáme i kamery bez časového kódu, je vhodné nepřerušovat záběry - minimálně celou skladbu (lépe celé vystoupení). To pak stačí ve střižně sesynchronizovat - dát každou kameru na jednu stopu - a stříhat. Synchronizace se obvykle dá udělat na rozsvícení světla (blesk), případně i zvuk (bicí). Dá se sesynchronizovat i na jeden frame. Normálně stříhám ze 3-5 kamer. Do jedné kamery bývá přiveden zvuk z mixpultu nebo studiových mikrofonů - ten se potom použije jako finální.
Re: playback videoklipu kapely
OK, ale nevěřím že všechny použité kamery mají stejný čas. Nějak je nutné všem těm kamerám "říct teď je čas NULA". Jak se synchronizuje čas v několika kamerách? Přes infračervený paprsek, bluetooth, ... ? Nikdy jsem to neviděl a nedovedu si to představit.
Re: playback videoklipu kapely
jj Eda má recht.. fíglů je dost a dost .-)
Re: playback videoklipu kapely
Leda tak -nepřerušovat točení ani při přecházení s kamerou na podiu (točení z blízka) na jiné místo. Ale dáse to ošidit i tak, že natočím plno detailů , např. detail úderů paličkami do bicích a použiji tento kousek pro jiný časový úsek nebo i pro úplně jinou písen :-)
Re: playback videoklipu kapely
no dle timekódu .-)... nebo každá kamera zachytí celý přenos.. i zvukové zařízení to zachytí celé.. kamery bývají vzájemně propojené, aby synchronizace byla dokonalá.. (nevím přesně jaké info si předávají, jestli nějaký impuls či co). Co se týká softwaru, není problém, každý profi softík to umí stříhat..vidíte záběry všech kamer a jen si klikáním vybíráte jaká se kdy použije (jako režisér přenosu, jen to nemáte on-line). Jinak v amatérských podmínkách je nejlepší to udělat tak, že všemi kamerami i zvukovým zařízením nahráváte celou událost bez přerušení, případně si, když musíte přerušovat natáčení (a když to jde) pomůžete klapkou...výrazná zvuková špička, která se na časové ose dá velmi jednoduše najít a dle ní sesynchronizovat (od oka .-))) ale vcelku přesně) záběry a zvuk..
Re: playback videoklipu kapely
Tohle mě velmi zajímá: jak se točí koncerty? Na Petrovi Gabrielovi je osum kamer, zvuk jako víno. Ty kamery musí nějak sesynchronizovat, protože tam jim zvuk s obrazem sedí. čili otázky zní: 1) Jak se synchronizují kamery? 2) Jak (nebo v čem) se to stříhá?
Re: playback videoklipu kapely
IME kod je v takovém případě na... Prostě, u hudby je hlavní zvuk, sekundární obraz. Obraz může být pojat i nedokonalostma,jako schválně umělecky pojatý :-) Tedy , ke zvuku dosadte obraz a né vždy striktně a přesně se vám podaří přesně trefit zvuknahrávky se zvukem z kamery (který pak,jak jse zminujete, smažete) a od oka, dle otvírání huby nebo pohybu ruky to úplně stačí, neb nedoporučuji jednotlivé záběry delší jak 5s, aby to bylo dynamický, je lepší jen 3s! Ploužáky i víc, no, ale nad 10s bych nešel, byla by to nuda... a prozradí se pak nepřesnost sladění obrazu se zvukem! Tím pádem nikdo ani nestačí postřehnout vaši malou nepřesnost. Profíci v TV se s tím nepářou často vůbec... Počítejte tedy tak 20 záběrů do 1min, tedy jedna skladba cca 50-60 záběrů!!! Jedině pak to nebude nuda :-)