Naše čerstvé recenze jsou protkávány pověstnou Červenou nití smutku. A čiší z nich i nostalgický povzdech nad soumrakem VIDEOKAMER. Ale protože nohavice se nemají vyhrnovat, když brod je ještě daleko, neházíme pomyslnou flintu do žita...
Minská 37, Brno 616 00
Tel.: 541 218 591 a 601 331 994
E-mail: info@videokamery.cz
Po - Pá: 10:00-17:00
Re: XF100 nebo HV40
Na hlavně zvuk vkuse , důležitý především u hudebních kulturních vystoupeních, bych však, Pavle1, nedoporučoval použít kartovky s AVCHD... Již HDV záznam s MPEG LayerII s 384kb/s je již mírně šišlavý (bez brilantních výšek, čili bez sikavek a jemného činelu bicích!). :-( ----------------------------------------- Raději externí nahrávadlo na zvuk a nejlépe do konstantního formátu jako je PCM a minimálně v CD kvalitě, tedy: 44100kHz/16b :-) Když si natočí dostatek vomáčky - detaly třeba před koncertem a po něm, nemáli alespon 2 kamery, proloží těmito záběry z jiné doby, celek z reálného času. Když ale použije nahrávání pouze audia, synchronizace zvuku s obrazem, především otvírání huby a pod. detailu z reálného času, je pak na zbláznění!... ---------------------------------- Používám tedy raději také minimálně 2 kamery, kdy jedna je třeba jen SD a to miniDV - pro dobrý záznam zvuku do PCM a bere obraz (celek) jen pro orientaci, neb obraz je, na dnešní rostoucí nároky. díky kvalitním placatým TV, nepoužitelný :-(
Re: XF100 nebo HV40
no, zajímavé dilema, které v podstatě někde v hlouby duše taky řeším(čas mé HV20 jako hlavní kamery se pomalu nachýlil). Druhá kamera je super. Nesmírnou výhodou je druhá stejná kamera. Veškeré příslušenství kompatibilní, min. náklady na víc. A když sladíš výměnu kazet, tak máš vlastně nepřetržitý záznam, který avizoval Pavel u kartovek. A hlavně co ušetříš na ceně kamery(HV40 oproti XF100), vraz do sólo záznamu zvuku, klidně dvou (mohu vřele doporučit Zoom H1-> p. Správce by ji mohl už pomalu naskladnit .-) ....vzhledem k ceně velmi bytelný základ pro zvuk, na WS donesu ukázat a vyzkoušíme), do pořádného stativu a hlavně bych popřemýšlel o nějaké vychytávce jako je pojezd atd. Osobně dávám 7 ku 3 hlas k druhé HV40
Re: XF100 nebo HV40
řeknu kacířský názor, je tu ještě třetí možnost .-) . Specielně na koncerty je výhoda mít kartovou kameru, která nedělá "pauzy" (tedy má dva sloty a schopnost natočit alespoň 2hod v kuse). Velmi dobře se na to synchronizuje, rozhlédl bych se tak i po nějakých levnějších kartovkách (panasonik TM700). Sice to budeš muset slaďovat, hrozí ti nevýhody zpracování AVCHD (ale na i7 a spol se to už dá), ale budeš obohacený o kameru s full rastrem (1920x1080, 50i nebo dokonce 50p). Na druhou stranu je u těch levnějších kartovek NAPROSTO nutné je perfektně vyzkoušet z hlediska automatiky ostření - zda za menšího světla nervózně nepulsují, což na malém displeji nemusí být vidět. Takži HV40 je sázka na jistotu, ale zase kartovky mají své některé výhody (navíc novější kamera je vždy o vous dál).
Re: XF100 nebo HV40
Mildo, jsa sám zařízen na pásky v HDV, přikláním se k stejné mašince z několika důvodů. Budeš mít SHODNÉ ovládání beze zmatků v ovládání, STEJNÝ formát bez pomíchání dvou druhů videí, BEZPROBLÉMOVÉ záměnění strojů podle použití na akci a zatím určitě svou výbavou NADčASOVÝ model. Jak se dá ta HV40ka dovybavit, jistě znáš (nejen) z WorkShopů; a to, že ji můžeš opatřit kdesi v Brně s čESKÝMI náležitostmi kompletní vyšňořenou, víš taktéž. řešení s MVX20i beze "ztráty desítky" (rozlišení čili kvalitě videa) je asi nerálné. Zmínkou o SHODě příslušenství bych už asi nosil kamsi dříví, tolik můj názor. :-)
Re: XF100 nebo ihned HV40
Pardon, jiný rozměr myšleno jiný poměr stran.
Re: XF100 nebo ihned HV40
Zdar mildo. Jen můj soukromý názor. Já osobně bych šel do HV40. Pokud ti obrazově vyhovuje a nemáš nic proti kazetám, radši bych ušetřil a měl dvě stejné. Co se týče kombinace HD a SD, do toho bych nešel, bude to vidět, nehledě na jiný rozměr videa.